Степногорск қаласының білім бөлімінің жанындағы "Арай" балабақшасы" мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны


Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Баяндама "Денсаулық сақтау технологияларының түрі ретінде кинезиологиялық жаттығуларды қолдану»

Дене және психикалық дамуында бұзылыстары бар балалардың үнемі өсіп келе жатқан саны педагогтар біздің алдымызға балабақшадағы балалардың денсаулығын нығайту және алдын алудың тиімді түрлері мен тәсілдерін іздеу міндетін қояды.
Бүгін мектепке дейінгі мекемелерде денсаулық сақтау технологияларына үлкен көңіл бөлінеді, олар мектепке дейінгі білім берудің ең басты міндеті – балалардың денсаулығын сақтау, қолдау және байыту болып табылады. Бұдан басқа, балабақшалар тәрбиеленушілерінің нақты денсаулығының барынша жоғары деңгейін қамтамасыз ету да маңызды міндет болып табылады.
Денсаулық сақтау технологиясы-бұл білім беру ортасының барлық факторларының өзара байланысы мен өзара әрекеттестігін қамтитын шаралар жүйесі.
Технология-бұл сапалы сын тұрғысынан сипатталатын педагогтың кәсіби қызметінің құралы. Педагогикалық технологияның мәні оның айқын этаптылығы бар (қадамдық, әр кезеңде белгілі бір кәсіби іс-әрекеттер жиынтығын қамтиды, педагогқа жобалау процесінде өзіндік кәсіби-педагогикалық іс-әрекетінің аралық және қорытынды нәтижелерін болжауға мүмкіндік береді. Педагогикалық технологияны: мақсаттар мен міндеттердің нақтылығы мен нақтылығы;кезеңдердің болуы: Бастапқы диагностика; пайдалану; мақсатқа қол жеткізудің аралық диагностикасын, нәтижелерді критериалды бағалауды ұйымдастырумен белгілі бір логикадағы құралдар жиынтығын пайдалану.
Педагогикалық технологияның маңызды сипаттамасы-оның жаңғыртылуы. Кез келген педагогикалық технология денсаулық сақтау керек!
Кинезиология "Денсаулық сақтау технологиясына"жатады.
"Кинезиология" атауы "кинезис" грек сөзінен шыққан , бұл "қозғалыс"дегенді білдіреді. Бұлшықет қозғалысы. Грек тегі "логос" сөзі де бар, ол әдетте "ғылым"деп аударылады.
Яғни Кинезиология-белгілі бір қимыл-қозғалыс жаттығулары арқылы ақыл-ой қабілеттерінің дамуы туралы ғылым. Және олар жаңа нейрондық байланыс жасауға және психикалық процестер мен интеллект дамуына жауап беретін мидың жұмысын жақсартуға мүмкіндік береді.
Көптеген жаттығулар бір мезгілде дене және психофизиологиялық қасиеттерді дамытуға, балалардың денсаулығын сақтауға және олардың дамуындағы ауытқулардың алдын алуға бағытталған. Кинезиологиялық жаттығулардың әсерінен ағзада оң құрылымдық өзгерістер пайда болады.
Практикалық кинезиология авторлары оң және сол жарты шарадағы келісімді түзету, ішінара қалпына келтіру, өз эмоциялары үшін өзін-өзі бақылауды күшейту кинезиологияның ерекше қозғалыстарына көмектеседі деп есептейді.
Кинезиологиялық жаттығулар – немесе оларды "ми гимнастикасы" деп те атайды) - бұл құлақаралық әсерді белсендіруге, мидың денесін дамытуға, есте сақтауды, көңіл бөлуді, сөйлеуді, кеңістіктік көріністерді жақсартуға, ұсақ және ірі моториканы дамытуға, оқу және жазу процесін жеңілдетуге, шаршағыштық, артық кернеуді азайтуға, ағзаның стресске төзімділігін арттыруға мүмкіндік беретін қозғалыс кешені. Және де, қарқынды жүктеме болған сайын, бұл өзгерістер соғұрлым маңызды!

Физиологтардың зерттеулері бойынша мидың оң жақ жарты шарушылығы – гуманитарлық, бейнелі, шығармашылық – дене, қимылдарды үйлестіру, кеңістіктік көру және кинестетикалық қабылдау үшін жауап береді. Мидың сол жақ жартылай ұшуы – математикалық, белгілік, сөйлеу, логикалық, аналитикалық – есту ақпаратын қабылдауға, бағдарламалардың мақсаттары мен құрылыстарына жауап береді. Мидың бірлігі екі жарты шардан тұрады, өзара тығыз байланысқан жүйке талшықтары жүйесімен (мишолистое дене).
Мишолистое дене (құлақаралық байланыс) бас миының жартылай ұштары арасында жатыр және екі жүз миллион жүйке талшығынан тұрады. Ол ми жұмысын үйлестіру және бір жарты шардан екіншісіне ақпарат беру үшін қажет.
Қазіргі кинезиологиялық әдістемелер адамның қабілетін дамытуға немесе оның психиканың түрлі саласындағы мәселелерін түзетуге мүмкіндік беретін үлкен жарты шарадағы қабықтың әр түрлі бөліктерін белсендіруге бағытталған.
Қазіргі балалардың көпшілігінде жалпы моторлы артта қалуы байқалады. Физикалық жүктеменің болмауы ойлау үрдістерін айтарлықтай тежейді,зейінді, үйлестіру қабілетін, төзімділікті, сөйлеу дамуының мәселелерін, жазуға жалпы дайындығын төмендетеді.
Бұл жаттығулар пайдалану оңай және тез және жинақталатын әсер болуы мүмкін. Бұл жаттығулар күнделікті 10-15 минуттан, жақсы жағдайда жасалуы керек. Ең бастысы-қозғалыс күрделенуі тиіс және олардың орындалу жиілігі өсуі тиіс!
Зияткерлік даму үшін ең қолайлы кезең-бұл 10 жасқа дейінгі жас, үлкен жарты шардың қыры әлі толық қалыптаспаған.
Бала арасындағы өзара іс-қимылды дамыту баланың интеллектуалдық дамуының негізі болып табылады.
Осылайша, кинезиологиялық жаттығулар денені дамытуға, ағзаның күйзеліске төзімділігін арттыруға, жарты шаршының жұмысын үйлестіруге, ойлау қызметін жақсартуға, есте сақтау мен зейінді жақсартуға, оқу мен жазу процесін жеңілдетуге, баланың шығармашылық қызметін дамытуға көмектеседі. Осылайша, осы әдістемелер арқылы мектепке дейінгі ұйымға көмектесуге болады.
Аталған сауықтыру технологияларын пайдалану ойын нұсқасында өтеді: оқыту және сауықтыру жеңіл жүреді, жаттығу және сауықтыру техникасы баланың жадында ұзақ уақыт қалады.
Сіздердің назарларыңызға кейбір кинезиологиялық жаттығуларды ұсынамын.
"Құлақ-мұрын" - мұрынның ұшына сол қолмен, оң жақ
қарсы құлақ. Бір уақытта қолды босатып, алақанға батыру,
қолдың жағдайын өзгерту. Жаттығуларды орындау кезінде тырысамын
шағын бүрлерді қолдану:
"Ауыл мұрынға, оң құлаққа -
Лезет назойливо қара шыбыны.
Қайтадан мұрынға, бірақ сол құлаққа»
- Балаға алақанның үш жағдайын көрсетеді.
бір-бірін жүйелі ауыстыратын үстелдің жазықтығы: алақан,
сығымдалған жұдырыққа, - алақан қырымен - выпрямленная алақан. Жаттығу
алдымен оң қолмен, содан кейін сол, содан кейін екі қолмен орындайды.
"Мен жұдырықты қалай өртеп аламын,
Мен бөшке жеткіземін,
Алақандар,
Положу арналған аяқтары".
Мысалы, когнитивті жаттығу" балық, құс, аң " лексикалық тақырыптарға сөздікті нақтылау және саралау үшін өте қолайлы. Балалардың бастапқы жағдайы – еденде отырып. Логопед әр балаға былай дейді: "балық, құс, аң, балық, құс, аң". Санауды тоқтатқан ойыншы тиісті жануарды тез атап, бейнелеуі керек (мысалы, "балық – шортан", "аң – аю"). Егер жауап дұрыс болса, логопед ойынды жалғастырады, егер жауап дұрыс болмаса-бала ойыннан шығады. Ойын әр түрлі лексикалық тақырыптар бойынша өткізіледі: "көкөністер-жеміс-жидектер", "саңырауқұлақтар-жидектер-ағаштар", "жыл мезгілдері: қыс-көктем-жаз-күз" және т. б.
Кинезиологиялық жаттығулардың әсерінен ағзада оң құрылымдық өзгерістер болады. Жүйке процестерінің күші, тепе-теңдігі, қозғалысы, икемділігі жоғары деңгейде жүзеге асырылады. Жүйке жүйесінің реттеуші және үйлестіруші рөлі жетілдіріледі. Мидың гимнастикасы адамның жасырын қабілетін анықтауға және оның миының іс-әрекетінің шектерін кеңейтуге мүмкіндік береді. Дамуында проблемалары бар балаларда кинезиологиялық жаттығуларды қолдану ерекше өзекті.

Жаңартылған күні: 05.05.2020 20:49
Құрылған күні: 05.05.2020 20:49

Текст